2011. június 9., csütörtök

ott tartottam,hogy

június kettő csütörtök
késő délután előadták, csak nekem a "Johnny Bravo és a Bálna" című kocsmaregény legújabb epizódját, ami ugyanolyan, mint ez eddigi részek és a szereplőkhöz való viszonyulásom is változatlan. már a megjelenésük is, olyan zsigeri antipátiát vált ki belőlem -, ami generál egyfajta feszültséget-, hogy amikor kértek még egy colát és egy Jim Beam-et, egybe öntöttem, pedig tudtam, hogy külön kérik, úgyhogy csinálhattam még egyet, a longdrinket meg, -hogy ne vesszen kárba,- magamba döntöttem, belelkesültem és ittam még egyet. ettől, vagy Fiam diplomaosztója körül cikázó gondolataim, vagy Szerelmem hiánya miatt, csak forgolódtam az ágyunkban, nem tudtam elaludni, úgyhogy negyed kettőkor bringára pattantam és bejöttem a Déjába, itt aludtam Szivem hálózsákjában.

június három péntek

se lépcső se lift
az Istenek lábához
Te viszed szivem

(tizenhat hete)

hát mit mondjak ... nem kényeztetnek el  a vendégek ... na jó! ... én se őket (,ha mégis betévednek) ... és ha már nincs vendég ... írnom kéne ... igen írnom ... a Fiam diplomaosztójára ... egy olyan ... atyai levelet ... de nagyon nem megy ... tele van az agyam ezzel az üres kvzóval ... jólenne most egy spangli e nemes cél érdekében ... ,de nem! ... örülök, hogy legalább emiatt nem kell a lelkifurdalástól szenvednem ... szóval ... inkább egy könnyű fizzt készítettem magamnak: vodka, lime és meggymárka ... és máris alig látom a sorokat ...

Constantinos Kavafis: Ithaka

Ha majd elindulsz Ithaka felé,
válaszd hozzá a leghosszabb utat,
mely csupa kaland és felfedezés.
A Küklopszoktól és Laisztrügonoktól,
s a haragvó Poszeidontól ne félj.
Nem kell magad védened ellenük,
ha gondolatod tiszta és egyetlen
izgalom fűti tested s lelkedet.
A Laisztrügonokkal, Küklopszokkal, a bősz
Poszeidonnal sosem találkozol,
hacsak lelkedben nem hordozod őket,
hacsak lelked nem áll velük utadba.

Válszd hozzá a leghosszabb utat.
Legyen minél több nyári hajnalod,
mikor -mily hálás örömmel- először
szállnak ki sose-látott kikötőkben.
Állj meg a főniciai pultok előtt,
válogass a jó portékák között,
ébent, gyöngyházat, borostyánt, korallt,
és mindennemű édes illatot,
minél többet az édes illatokból.
Járj be minél több egyiptomi várost,
s tanulj tudósaitól szüntelen.
Csak minden gondolatod Ithaka legyen,
végső célod, hogy egyszer odajuss,
de ne siess az úttal semmiképp.
Inkább legyen hosszú, minél hosszabb az út,
hogy évekkel rakva szállj ki a szigeten,
az út aratásával gazdagon,
s ne várd, hogy Ithaka majd gazdagon fogad.
Neki köszönöd a szép utazást,
mit nélküle sosem tehettél volna meg,
hát mi mást várhatnál még Ithakától?

Nem csaphat be Ithaka, ha szegény is:
a szerzett tudásból s tapasztalatból
máris megtudhatod, mit jelent Ithaka!

                                        (ford.: Somlyó György)

... szóval ott tartottam, hogy csináltam egy vodkafizzt ... aztán még kettőt, mert vendég persze nem volt ... a Fecskében meg, ittam még egyet. fél háromra értem haza, de hatkor meg, már felébredtem ... a piacon reggeliztem sültkolbászt friss házikenyérrel és mustárral -, ahogy már tegnap hazafelé elterveztem-, tizenegykor kimentem a térre megnézni a Sugarloaf koncertet ... tényleg jó a hangja a Dér Heninek, de a zene ... nem nekem ... ,mint egy update-elt Neoton ... vissza a Déjába ... mojoltam egy kicsit, meg neteztem ... gondoltam rákeresek Sofie világára. meg is találtam egy szolnoki antikváriumban és -kétszer is megnéztem- az ára: 0 forint. regisztráltam, megrendeltem -naná!- a visszaigazoláson is az szerepelt, hogy a megrendelt tétel ára nulla forint, fizetésmódja utánvétel, fizetendő összeg: kilencszázötven forint, a szállítási költség. na erre baromi kiváncsi leszek, hogy is van ez?

csillagok vannak 
a bennem lévő űrben
üresség az
ami éppen nincsen
mi ez a  fagyott forróság?
mitől lángolok?
vagy
csak begyulladok?
miután elvesztem
magamhoz térek
nem értek
hanem érzek
arcomon a megtérés mosolya
szememben a vágy
fekete bársonya
felvarrom
a milói Vénusznak kezeimet
élvezem
amikor megölel vele
álmatlanul befelé fordulok
ott sincs senki
keresek és rombolok
pusztításból vagyok
de bele is pusztulok

szép ez a vér!
még! még! még!
az ártatlanság védtelenség
kiképzőtiszt
és mészároslegény
ipari hulladék
a felvértezett nőiség
nagyon torz
és nagyon szép
örök vadászidény
a hiányra
mindig van igény
még a földi eperre is
hosszában
nem kanállal
a calandai dobok ritmusára
szenvedéllyel
lovagolva a szenvedésen

emlékhantok
a cédrusok alatt
por és hamu
gyárcsarnok-tavasz
ráborul az értelemre
alkonyatra
orális szexre
vágyom és várok
a kárhozatra
áldozzatok az áldozatnak!
az utolsó előtti pillanatban
a csizmámon ásónyom
ragyog
és elindul az utolsó vagon
a széttárt combok közé
gőzölgő pára
és dermesztő kéj.

                                        1985.

hmmm ... tizen ... a fenét, huszonhat éve ilyent írtam?! durva! egy sajtpapiron találtam, ahogy a fiókot kukáztam.

június öt vasárnap
ebédeltem egy jót Anyuéknál, onnal egyből a Déjába jöttem, szelektáltam a szomszéd szemetét és elzarándokoltam a szelektív szigetre. azt hiszem megnézem a Rómerben A hallgatás törvénye című filmet,

hogy érjen már végre valami valami pozitív inger, mert iszonyúan hiányzik a Szerelmem. utána lehet, hogy átmegyek a Fecskébe. megnéztem a filmet, most meg itt Kriek-ezek a Fecskében (,ahogy terveztem). a film qrvajó volt ... mondjuk arra nem jöttem rá, hogy mitől misztikus -,ahogy a filmkatalogus.hu írta-, de jó volt. Arkansas, erdőfarmok, farmerek -, a férfiak mind szakállasak-, rönkházak, bodegákés autóroncsok, iratlan koloniális törvények. egyedül néztem, rajtam kívül senki.
gonosz dolog ilyen eszementen várni, hogy a Szerelmem végre hazajöjjön? márpedig én eszementen várom! a sörömet megittam, húzok vissza a Déjába, mert ma is ott alszom. ja! ... hát persze,hogy nem bírtam ki borotválkozás nélkül és szombaton megszabadultam a borostámtól.

június hat hétfő
egész hétvégén, szinte óránként felmentem a Fb-ra, megnéztem a mailjeimet, vártam, hogy Szerelemem jelentkezzen. kivoltam éhezve írott szavaira, de reggel végre jött Tőle egy email. most a Fiamért szorítok, mert ma van a záróvizsgája. hajrá Dávid! mutasd meg a világnak!
most vettem észre, hogy -valószinűleg Gyirmótról visszafelé- átléptem (tekertem) az ötezredik kilómétert, ami csak így tűnik soknak, lebontva, ez napi tizenkét kilóméter átlagban. jó ... ebben benne van egy harminc kilóméteres bakonybéli teljesítménytúra, agy Ravazd-Tényő időfutam odavisszaúttal cirka hatvanöt, meg egy lővereki bringázás a maga hatvanasával, egyébként csak a városban használtam szeretett cangámat.
Szeretett Fiam gondoskodik róla, hogy azért néha büszkeség töltsön el, ma megcsinálta a záróvizsgáját!

basszus! már nem tudtam,  hogy üljek, feküdjek ... könyvhöz nincs hangulatom, az Angry bird kiakaszt, lassú a net ... faszom! ... nyűgös vagyok!
de holnapután már itt lesz velem Szerelmem!

június hét kedd
hétvégére még ennél is jobban kiürül a város -szerintem-, mert csütörtökön kezdődik a Pannónia fesztivál. ismét egy régi kedvenc könyvemmel ütöm agyon az időmet. Émile Ajar: Előttem az élet. vannak új zenék! Budapest Bár: Hoppá!; Fókatelep; The New Mystikal Troubadours és Ty Segall. ez a Ty kibeba bejön!

a Fiam jut róla eszembe ... mármint a zenéje ... a zenéjéről ... és akkor álljon itt illustrációként egy régebbi szövege ... mármint a Fiamnak:

Myanus is just a little place
I don't know where it is.
In The USA or in Europe
But there live 4 heroes.

Refr.: 
Does any famous living in myanus?
I don't know, but You can see this.

This 4 heroes make a crazy music
ALTERNATIVSOFTPUNKROCK
That's what I'm talking
It's a really good place where we live
Myanus just that it's name.

Refr.

You can say: we are idiot
but our World it's really really cool
We doesn't wear any white socks
because we think
it's very very sucks.

Refr.

... hát igen! ... és holnap érkezik  Szerelmem és várom száztizenkilenc szem -kiskertünkben szedett- cseresznyével, mert pénteken ennyi napja lesz, hogy ... , és a természet erdőnek vélte a kiskertünket? mivelhogy, mert érik az erdei szamóca :)  

június nyolc szerda
megjött(!) megérkezett Ithaka földjéről Szerelmem! még nem találkoztunk, de már egy városban vagyunk. 
megkaptam a választ a könyvrendelésemre, azért nem kerül semmibe, mert nincs készleten (hát elég gyatra egy program!). végeztem az "Előttem az élet"-tel, most Ferlinghetti verseket olvasok ... szeretem! nem tudom hányadszor, de újra nekiugrok Burgess "Gépnarancs"-ának ... eddig, mindig elakadtam, nem bírtam végigolvasni.

Nincsenek megjegyzések: