2010. március 3., szerda

onnan folytatom, hogy

Auróra. Pontosabban, akkor még Auróra Cirkáló. Gondolták kipróbálnak énekesként. Na nekem ez volt a nonplusultra. Vasárnaponként próbáltunk -, mert mindenki dolgozott- egy igazi tornácos parasztház egyetlen szobájában. Polyák a dobokkal a rekamié előtt, Galacs lábát lóbálva basszusozott a porcelán nippekkel teli vitrines szekrényen, Vigi a párkányon ülve gitározott, én meg a mikrofonnal a szoba közepén. Iszonyúan tetszett. Akkor még a Dajer, a Hux meg a Csicskás írta a szövegeket. Amikor én beszálltam, már akkor volt egy 15-20 számos repertoárjuk, ami az én négy szövegemmel ( :Fojtogatók, 2. gyalogezred, Közvetítő, Robotok) bővült. A sajátok mellett játszottuk a God save the Queen-t, az Anarchy in The U.K.-t,a Holidays in the sun-t, a Submission-t, a Pretty Vacant-ot
meg az ETA-tól a Warhead-et. Akkor még -én azóta sem- tudtunk angolul, így a szövegeket hallás alapján fonetikusan leírva tanultuk (áj em á entikreszt, áj em a anarhiszt ... ). AZ eddigi zenei megnyilvánulásaimhoz képest, itt már nem volt lötyögés, kurva komolyan vettük az egészet. Abban az időben ('85 de inkább '86) nem volt olyan punk koncert, ahol ne játszották volna a Börtön ablakában-t a Cpg tiszteletére (börtönben voltak közösség elleni izgatás vádjával) úgy, hogy a "szeretlek én" helyére a "Cépégé" került, amit velünk együtt üvöltött a tömeg. Vigiékkel a próbákon lazításképpen szoktuk nyomni az "ajjaj fekete vonat" kezdetű evörgrínt kicsit megvadítva, ami alatt olyan sakálvokál volt, hogy könnyezve röhögtünk, de koncerten soha nem játszottuk, mert a többiek úgy gondolták, hogy ez vérciki. Az első koncertem (velük) az Ifiházban volt az ősBikini (még Nagy Feróval, Hova lett ... turné) előtt. Rogyásig a hely és vevők voltak ránk. Én meg be voltam gyulladva. Figyelnem kellett a zenére, a szövegre, na meg ekkora tömeg ... le is blokkolt az agyam, valamelyik számnak csak az első versszaka maradt meg a többi felejtődött, így aztán ezt a négy sort recitáltam végestelen-végig. Ettől függetlenül jó buuli volt. A hangom tropára ment és két napra rá meg a VHK előtt kellett játszanunk a Vasutasban, úgyhogy a mikrofonomat a csillagokig kellett tolni, hogy lehessen belőlem valamit hallani, de ütős koncert volt ez is több pesti arccal -a VHK miatt jöttek-, mint győrivel. Utánam Kriszta jött az énekesi posztra, én meg átmentem a Frász Társulásba.
de mára ennyi.

4 megjegyzés:

GRIFT írta...

a múltkorin megfeküdtem, elképzeltem öcsédet a basszgitárral. most meg eszembe jutott, hogy valamikor régesrégen, voltunk talán csanakon -más állapotban voltam, nem emlékszem kristálytisztán- auróra koncerten. persze arra sem emlékszem, hogy mennyire volt jó, és hogy hogy mentünk vissza győrbe, és ijesztgettük e a taxist. :))

koszto írta...

kib jó pézé
ne hagyd abba!

PéZé írta...

Péter!na! örülök, hogy vigyort csaltam a fejedre. lehet, hogy két eseményből csináltál egyet? mert sazerintem az A-klubban volt az Auróra koncert és onnan hazafelé paráztattad a taxist, és nem Csanakon voltunk hanem Szentivánon és búcsúban és akkor az Ákos is ott volt, de lehet én sem jól emlékszem :)

Köszi a bíztatást Kosztó kiélem,írom magam, köszönhetően Dávidnak és Henry Rollinsnak.

PéZé írta...

http://www.myspace.com/peterdavidraketa